O firmie​

Historia przedsiębiorstwa

Przedsiębiorstwo  Robót  Drogowo – Mostowych  w  Szamotułach  powstało 1 stycznia 1992 roku  na mocy Zarządzenia Nr 294 Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w Warszawie z dnia 19 grudnia 1991r.   Podstawowym wyposażeniem przedsiębiorstwa były wówczas obiekty i środki po zlikwidowanym Rejonie Dróg Publicznych w Szamotułach. RDP, jako część publicznej administracji drogowej, która działała w tym miejscu nieprzerwanie od 1952r., budowało i utrzymywało całą okoliczną infrastrukturę drogową. Najciekawsze realizacje z tamtego okresu to wiadukt wybudowany w 1986r. na centralne dożynki w Szamotułach i nowy most w Obrzycku na Warcie z 1992r.



Nowo powstała firma rozpoczęła działalność w warunkach rynkowych. Głównym inwestorem była wówczas Dyrekcja Okręgowa Dróg Publicznych w Poznaniu. Dyrektorem Przedsiębiorstwa powołanym w drodze konkursu przeprowadzonego przez Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej został p. mgr inż. Wojciech Stelmaszyk. Firma zatrudniała ok. 75 osób. Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych  działało do 31 maja 1999 roku, a 1 czerwca 1999 roku na mocy Ustawy z dnia 30.08.1996 roku (Dz.U Nr 118 poz. 561) powstała spółka pracownicza o nazwie: Przedsiębiorstwo Robót  Drogowo –Mostowych Spółka Akcyjna, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym Sądu Rejonowego w Poznaniu. Podczas walnego zgromadzenia akcjonariuszy wyłoniono Prezesa  przedsiębiorstwa, którym  został  p.  Wojciech Stelmaszyk, a na stanowisko V-ce Prezesa powołano  p. Mariana Bręczewskiego, którego w roku 2008 zastąpił p. Stanisław Pilarski.

W przeciągu 25 lat działalności spółka wykonała z sukcesem wiele inwestycji drogowych na obszarze powiatów: szamotulskiego, międzychodzkiego, czarnkowsko- trzcianeckiego i nie tylko. Zatrudniano wówczas ok. 50 pracowników. Mieszanka mineralno- asfaltowa produkowana była przez Wytwórnię w Lipnicy, która po ostatniej modernizacji w 2011r uzyskała wydajność na poziomie  100 t/h. W 2011 roku uzyskano certyfikat zakładowej kontroli produkcji, który rokrocznie jest odnawiany.
W tym okresie głównymi klientami przedsiębiorstwa byli:
– Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Nowy Tomyśl
– Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu
– Zarząd Dróg Powiatowych w Szamotułach, Obornikach i Czarnkowie
– Powiat Międzychodzki
– Urzędy Miast i Gmin na terenie wskazanych wyżej powiatów.
Firma realizowała również wiele zleceń dla prywatnych klientów.
 
Najważniejsze realizacje w tym okresie to:
– przebudowa układu dróg wojewódzkich – przejście przez Szamotuły: ul. Zamkowa, Spółdzielcza i Jana Pawła II  – 1996 – 2002r.,
– budowa ul. Sportowej w Szamotułach – 2005-2006r.,
– przebudowa drogi wojewódzkiej nr 184 Szamotuły – Pamiątkowo (konsorcjum ze STRADA Sp. z o. o. ze Środy Wlkp. ) – 2005 – 2007r.,
– budowa zachodniej obwodnicy Szamotuł (3 etapy) w latach  2018 – 2022,


– przebudowa ul. B. Chrobrego w Szamotułach i Łącznika z ul. Wojska Polskiego w latach 2022-2023,


– Budowa połączenia drogowego pomiędzy DW 187 i m. Mutowo – 2023-24r.,
 
Jesienią 2023r. akcje PRD-M SA zostały nabyte przez spółkę Betoniarnia Nowak Sp. z o. o. Sp. K.. Nowy Właściciel przedsiębiorstwa posiada bogate dwudziestoletnie doświadczenie w branży budowlanej. Betoniarnia Nowak zajmuje się wydobywaniem i sortowaniem kruszyw, produkcją betonów a także wykonawstwem budowlanym. Połączenie spółek z jednej branży, ale o trochę innym charakterze produkcji, stawia przed nami dużo większe możliwości rozwojowe. W lutym 2024r. na zasłużoną emeryturę odszedł wieloletni prezes  p. Wojciech Stelmaszyk otrzymując tytuł „honorowego prezesa PRD-M SA”.
Dzisiejsze przedsiębiorstwo zatrudnia ponad 50 pracowników, pozyskujemy zamówienia przede wszystkim jako główni wykonawcy i współpracujemy z wieloma firmami na zasadzie podwykonawstwa. W 2024r. zrealizowaliśmy ponad 40 kontaktów o wartości ok. 40 milionów złotych netto. Staramy się konsekwentnie odnawiać zamortyzowany park maszynowy. W maju 2024r. podpisaliśmy największy kontrakt w historii, który realizujemy w konsorcjum ze spółką TORMEL:  „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 116 Nojewo – Podpniewki na odcinku od Nojewa do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 187” o wartości ponad 72 miliony zł brutto.
Roboty realizowane przez Spółkę spotykają się z wysokim uznaniem zleceniodawców, co znajduje wyraz w uzyskiwanych referencjach. Naszym celem jest dalszy rozwój, unowocześnianie przedsiębiorstwa i podnoszenie jakości w celu realizacji jeszcze większych i bardziej spektakularnych zamówień.
Scroll to Top